Melvin Montizaan

#4 op de kieslijst

21 jaar

Hoi!

Ik ben Melvin, 19 jaar jong en ben geboren en getogen in onze mooie stad Maassluis.

Ik ben een van de jongste kandidaat-raadsleden voor de gemeenteraad van Maassluis en met een reden. Onze raad vertegenwoordigt onze jeugdprincipes niet. Dit komt niet doordat onze raadsleden niet naar ons willen luisteren, we hebben gewoon geen jonge mensen in onze raad en dat kan anders! Tenslotte beslissen de raadsleden over de belangrijkste dingen in onze stad, ook over ons jeugdbeleid.

Ík zet mij in voor een duurzame en leefbare stad. Een stad waar je niet wordt tegengehouden door je achtergrond. Een stad waar iedereen kan wonen, werken én leven. De vrijdag- en zaterdagavond genieten van een leuk nachtleven in Maassluis, maandag tot vrijdag zonder zorgen naar school en werk en in de tussentijd een fijne plek in onze stad.

Onze stad is al vanaf haar beginjaren een pionier geweest, het gezegde van de gemeente was tenslotte ‘We zijn de eerste stad aan de Waterweg’. Onze stad kan ook dé eerste smart city worden aan de Waterweg. Een stad waarin technologie de manier van het besturen van de stad makkelijker en veiliger kan maken. Denk aan slimme LED-verlichting of een gemeente die 100% online te bereiken is of openbaar vervoer dat 100% klimaatneutraal opereert! Werken naar de toekomst.

Er kunnen ook dingen beter. De Hoekse Lijn is op dit moment een ramp. Het vervangend vervoer is niet naar wens en het duurt nog zeker maanden voordat de lijn uiteindelijk wordt opgeleverd. Laten we eens gebruik maken van een Waterbusverbinding?

In het verleden heb ik veel met jongeren gewerkt. Ik was voorheen jeugdambasadeur in Europa en ik geef diverse gastlessen op MBO- en VO-scholen. Ik weet wat er nodig is voor de jonge Maassluizer. Ik hoop dat ik de kans krijg om jullie te vertegenwoordigen in de Maassluize gemeenteraad.