maandag 1 februari 2016

Landelijk Bestuur betreurt vertrek Wassila Hachchi

D66 vindt het heel jammer dat Wassila Hachchi de Tweede Kamerfractie van D66 zo plotseling heeft verlaten. Het was haar persoonlijk besluit het Kamerlidmaatschap neer te leggen en voor langere tijd te verhuizen naar de Verenigde Staten. Wassila heeft ons verteld dat zij een (betaalde) aanstelling krijgt in het campagneteam van Hillary Clinton. Dat zou betekenen dat zij geen gebruik hoeft te maken van de wachtgeldregeling. Wij gaan ervan uit dat de onduidelijkheid hieromtrent spoedig door haar kan worden weggenomen.

De partij heeft in ieder geval een dringend appèl op haar gedaan geen gebruik te maken van wachtgeld. De wachtgeldregeling is volgens D66 bedoeld voor mensen die vrij plotseling zonder werk komen te zitten na hun politieke carrière, bijvoorbeeld omdat ze na verkiezingen niet kunnen terugkeren in de Tweede Kamer. Het wachtgeld dient dan als overbruggingsinkomen naar een nieuwe baan.

Namens het Landelijk Bestuur,

Letty Demmers